Factuur
Bieden jullie verzamelfacturen?
Op dit moment bieden wij geen verzamelfacturering aan.
Kan de betaalwijze voor een factuur later worden gewijzigd?
Sorry, dit is helaas niet mogelijk. Aan het begin van de rit maken we gebruik van het bestaande betaalmiddel voor de eindafrekening.Je kunt jouw betaalmiddel voor toekomstige ritten snel en eenvoudig wijzigen in onze app. Selecteer rechtsonder "Account". Je vindt dan een overzicht van je betalingsgegevens onder jouw boekingsprofielen.
Hoe kan ik het factuuradres aanpassen?
In de SIXT app onder ''Boekingsprofielen''. Je kunt dan voor het maken van de reservering jouw gewenste profiel selecteren en dit factuuradres gebruiken.
Waar kan ik mijn facturen inzien?
Je ontvangt de facturen per e-mail en kunt ze terug vinden in de SIXT app onder ''Mijn boekingen''.
Betaling
Ik heb problemen met mijn creditcard.
Ik kan mijn creditcard niet toevoegen.
Wanneer je een creditcard toevoegt aan je account controleren wij deze. Wanneer de controle mislukt weigeren we de creditcard. Neem in dat geval contact op met je creditcardmaatschappij.
Ik kan geen auto reserveren.
Voordat je met de huur begint, reserveren wij het verwachte factuurbedrag plus een borgsom. Bij gebruik van de prijs per minuut is het bedrag maximaal € 30 (met uitzondering van de Jaguar I-PACE, daar bedraagt de borgsom € 100); bij gebruik van een pakket komt het bedrag overeen met de op dat moment geldende pakketprijs die zichtbaar is in de app op het moment van reserveren. Het gebruik maken van SIXT share is alleen mogelijk wanneer de reservering van dit bedrag is bevestigd. Wanneer we het bedrag niet kunnen reserveren op je creditcard kun je geen reservering maken. Neem in dat geval contact op met je creditcardmaatschappij.
Ik kan mijn creditcard niet aan mijn account toevoegen. Hoe komt dat?
Wanneer je een creditcard toevoegt, zullen wij deze controleren en een borgsom van €0,01 reserveren. De creditcard wordt opgeslagen, zodra het gevraagde borgbedrag is vrijgegeven.
Welke betaalmethodes behoren tot de mogelijkheden?
Je betaald met creditcards (VISA, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club, JCB).
Wat is PSD2?
De PSD2 (Payment Services Directive 2) is een EU-richtlijn voor de regulering van betalingsdiensten en betalingsdienstaanbieders. Een eenvoudige uitleg voor PSD2: vanaf 14-09-2019 helpt een verificatieproces in twee fasen de klant met een veilige betaling op het internet. Eén enkel wachtwoord zal niet langer volstaan. Recentelijk heeft u twee of meer factoren uit verschillende categorieën nodig voor betaling of andere "activiteiten met een risico op fraude". Zo is bijvoorbeeld een combinatie van wachtwoord en vingerafdruk mogelijk, of een pincode die gekoppeld is aan een smartphone. Maar ook PIN en TAN zijn een geldige combinatie. In het betaalproces op onze website of in de SIXT app kan het vanaf 14-09-2019 voorkomen dat er een volgende stap wordt toegevoegd waarbij de bank uw identiteit vaststelt. De verificatie wordt eenvoudigweg geïntegreerd in het betalingsproces.
Meer informatie over PSD2 vindt u hier.